Ustawianie
zapłonu w 126p.
Aby ustawić
zapłon w kaszlaku potrzebujemy:
·
żaróweczkę 12 volt z przewodami najlepiej 0,5 metra.
·
klucz płaski 13
·
para rękawic ( co by się zbytnio nie pobrudzić )
·
dobre chęci...
Nadmieniam, że podany sposób nie dotyczy najnowszych kaszlaków z elektronicznym zapłonem.
1. w maluchu wrzucamy luz
2. włączamy zapłon ( ale nie uruchamiamy silnika )
3. otwieramy klapę silnika ( najwygodniej było by ją zdjąć )
4. podpinamy żaróweczkę jeden koniec do nakrętki z pod której wychodzi przewód do cewki zapłonowej na aparacie zapłonowym a drugi koniec do masy samochodu
5. kręcimy kołem pasowym prądnicy ( alternatora ) wprawo ( zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara ) aby nacięcie na kole pasowym silnika zbliżyło się na odległość 2mm do znaku 10` ( znak ten znajdziecie na pokrywie rozrządu rysunek poniżej :
6. w tym momencie powinna zapalić się żaróweczka, ( to jest ustawienie na 11` ) jeśli chcecie ustawić fabryczne zalecane przez producenta 10` należy wcięcie ustawić na wprost kreski znaku 10`
7. jeżeli żaróweczka się nie zapaliła należy poluzować kluczem 13 nakrętkę pod aparatem zapłonowym, tak aby można nim było swobodnie obracać, kręcimy nim tak aby uchwycić moment zapalania się żaróweczki.
8. Następnie dokręcamy ( z wyczuciem! ) nakrętkę.
9. Dla pewności radzę obrócić koło pasowe o jeden obrót i sprawdzić czy dobrze ustawiliśmy zapłon.
Po prawidłowym ustawieniu zapłonu kaszlak powinien odpalać za pierwszym razem w każdej sytuacjii oraz mieć dobrego „kopa” ...
Szerokiej drogi!